26 Mart 2019 Salı

Scratch 3 ile Hesap Makinesi Yapalım


SCRATCH 3 İLE HESAP MAKİNESİ

     Projenin bitmiş halini https://scratch.mit.edu/projects/297210502/ bu linke tıklayarak inceleyebilirsiniz.
    
1- Karakterlerimizi çizim alanından çizerek oluşturalım. 0 dan başlayarak 9 a kadar bütün rakamları karakter olarak çiziyoruz. Ya da Kuklalarda olan karakterleri de kullanabilirsiniz. Çizmek için önce kareyi çizip içerisine rakam yazabilirsiniz.



2-   Ekran , Formül ve İlk Sayı olmak üzere 3 tane değişken oluşturalım. Fakat sadece Ekran değişkenini görünür yapalım, sahnede görünmemesi için İlk Sayı ve Formül değişkenlerinin tikini kaldıralım.


3-  Sırasıyla kuklaların kodlarını yazmaya başlayalım. Önce rakamların kodlarını aşağıdaki gibi yazalım.



4-   Sil Kuklasının kodunu aşağıdaki şekilde yazalım.





5- Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme kuklalarının kodlarını aşağıdaki şekilde yazalım.



6-   Eşittir kuklasının kodunu aşağıdaki şekilde yazınız. Ve Hesap Makinenizi kullanmaya başlayabilirsiniz =)



Sorularınızı yorum olarak yazabilirsiniz.

2 yorum: